بهار نت
امیدوارم ساعات و لحظات خوشی با هم داشته باشیم

سال نو مبارک

 

بنام خدای بهار افرین / بهار افرین را هزار افرین.

به جمشید و ایین پاکش درود / که نوروز از او مانده در یاد بود

نوروز مبارک

.

.

.

پروردگارا در روزهای پایانى سال به خواب دوستانم ، آرامش / به بیداریشان، آسایش / به زندگیشان، عافیت / به عشقشان، ثبات / به مهرشان، وفا / به عمرشان، عزت / به رزقشان، برکت / و به وجودشان، صحت عطا بفرما



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

تبریز شهر اولین ها 

تبریز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقهٔ شمال غرب کشور بوده و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. تبریز به دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانه‌های مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از ۶۰۰ شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به ‌شمار می‌رود و به دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. این شهر قطب صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور بوده و با تولید سالانهٔ ۱۶ هزار دستگاه موتور دیزل، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ این نوع دستگاه در سطح منطقهٔ خاورمیانه شناخته می‌شود. تبریز با ۱٬۳۷۸٬۹۳۵ نفر جمعیت در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌گردد.

اولین چاپخانه، اولین خیابانی که در ایران دارای برق شد، اولین پستخانه و اولین خط انتقال پست و... در تبریز بوده‌اند و به‌ همین علت، تبریز شهر اولین‌ها نامیده می‌شود. در ذیل توضیحات بیشتری در مورد اولین های تاریخ ایران در تبریز را می خوانید ...

:: چاپ و چاپخانه

در مورد اینکه چه کسی ابتدا چاپخانه را در ایران دایر کرد اختلاف است اما اولین چاپخانه سربی با حروف فارسی و عربی توسط میرزا زین العابدین تبریزی در تبریز دایر شد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

جنبش غیر‌متعهد 

جنبش کشور‏های غیر متعهد، جنبش عدم انسلاک یا جنبش عدم تعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی برابر با ۱۳۴۰ خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایه‌داری (امپریالیسم)، قرار داشتند، تشکیل شد. نام جنبش ابتدا «Non-Commitment» به معنی «غیرمتعهد» بود اما سریعاً به نام جدید تغییر یافت؛ با این حال در فارسی این جنبش به همان نام «غیرمتعهد» شناخته می‌شود. با اتمام دوران جنگ سرد، هم اکنون اعضای این جنبش را اکثراً کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند.

تاریخچه

نخستین تلاش برای ایجاد همگرایی میان کشورهایی که بعدها به غیرمتعدها معروف شدند، در سال ۱۹۵۵ در کنفرانس باندونگ در شهر باندونگ اندونزی انجام شد.جواهر لعل نهرو، جمال عبدالناصر و احمد سوکارنو رؤسای وقت حکومت کشورهای هند، مصر و اندونزی در این اجلاس اندیشه تشکیل چنین سازمانی را مطرح کردند. چون این اتفاق کمی بعد از استقلال هند رخ می‌داد تحت تأثیر جهان بینی ماهاتما گاندی نیز قرار داشت.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

تحليل علمي نتايج المپيك لندن از زبان دكتر فارسي 

عضو كميته‌ روانشناسي آكادمي ملي المپيك معتقد است موفقيت‌هاي امروز المپيك لندن به درستي بررسي شود كه آيا اين موفقيت حاصل برنامه‌ريزي بوده و يا مديريت فردي نقش داشته است.

دكتر عليرضا فارسي عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي طي نشستي با ايسنا، به بررسي علل موفقيت كاروان ورزشي ايران در المپيك لندن به خصوص رشته كشتي فرنگي و تحقق پيدا نكردن انتظارات در كشتي آزاد پرداخت كه در پي مي‌آيد:

 

** آيا موفقيت امروز در المپيك حاصل برنامه‌ريزي اصولي بر روي ورزش بوده است؟

ـ اعداد و ارقام به دست آمده در المپيك نشان از نتايج خوب در اين دوره از بازي‌هاست. هر اندازه در المپيك قبلي به نتيجه‌ قابل قبولي دست نيافتيم، در المپيك لندن نتايج به دست آمده حائز اهميت بود. البته وقتي موفقيتي به دست مي‌آيد متاسفانه از نقاط ضعف چشم پوشي شده و تنها به نقاط قوت پرداخته مي‌شود.

اين در حالي است كه بايد ارزيابي درستي هم نسبت به شكست‌ها و هم نسبت به موفقيت‌ها داشته باشيم تا بتوانيم براي المپيك بعدي ضمن حفظ نتايج، به جايگاه بهتري دست يابيم.




ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

ضريب هوشي ایرانیان چند است؟ 

ضريب هوشي IQ يك نسبت است كه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمي ضرب در صد به دست مي‌آيد.

ضريب هوشي IQ يك نسبت است كه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمي ضرب در صد به دست مي‌آيد. اگر سن عقلي با سن تقويمي يكسان باشد، ضريب هوشي صد مي‌شود ولي در بعضي مواقع در بعضي افراد سن عقلي بيشتر مي‌شود كه اين فرد هوشي بيشتر از ساير افراد دارد.

براي به دست آوردن سن عقلي راه‌هاي زيادي وجود دارد و معمولا كارشناسان از تست‌هاي خاصي استفاده مي‌كنند که جنبه‌هاي مختلفي مانند تشخيص الگوها، قدرت حافظه کوتاه‌مدت، استفاده فرد از واژه‌ها، سرعت محاسبه فرد، درک روابط يا جبر، اطلاعات عمومي، محاسبات رياضيات، درک فضايي، منطق و املا را ارزيابي مي‌کند. 

اخيرا در مورد صحت نتايج آزمون‌هاي هوش متداول شبهات زيادي وارد شده است. انجمن روان‌شناسي آمريکا در سال 1995 هوش را به عنوان «توانايي فهم مسايل پيچيده، انطباق موثر با تغييرات محيطي، يادگيري به دنبال تجربيات، استفاده از اشکال مختلف استدلال و فايق آمدن بر مشکلات از طريق تفکر» تعريف کرده است.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: بیش از 18 میلیارد و 400 میلیون ریال کمک نقدی و جنسی توسط کمیته امداد برای زلزله زدگان شهرستان های اهر، ورزقان و هریس جمع آوری شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی ، حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از 12 میلیارد ریال از این کمک ها به صورت کمک های جنسی توسط مردم خیر استان اهدا شده است.
وی اظهار کرد: همچنین شش میلیارد و 400 میلیون ریال نیز به صورت نقدی به شماره حساب کمیته امداد برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله واریز شده است.
دشتی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان وظیفه خدمات رسانی به برخی از روستاهای آسیب دیده بر عهده کمیته امداد گذاشته شده است که علاوه بر کمک به مددجویان آسیب دیده کمیته امداد در زلزله های اخیر، فرایند کمک رسانی به این روستاها نیز توسط کمیته امداد انجام می شود.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده صداو سیما در جلسه اضطراری امروز این كمیسیون از پخش برنامه طنز خنده بازار در شب گذشته عذرخواهی كرد. 

'محمد فیروزی' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این جلسه اضطراری امروز بدلیل بررسی وضعیت زلزله زدگان شمال غرب كشور با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت،درمان و آموزش پزشكی، نیرو،ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جسه نمایندگان دستگاه های دولتی گزارشی از عملكرد وزاتخانه ها و دستگاه های خود در مناطق زلزله زده ارایه كردند.

عضو كمیسیون عمران مجلس خاطرنشان كرد: اقدامات این دستگاه ها قابل تقدیر است، ولی كافی نیست و این به دلیل نبود مدیریت واحد در ارسال تجهیزات و كمك رسانی به مناطق زلزله زده بود.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

آخرین خبرها از زلزله اهر: 300 کشته،2600 مجروح/ ورزقان حتی یک بیمارستان هم ندارد! 

بیمارستانهای شهرهای اهر و هریس تخریب شده است البته تخریب بیمارستانها خیلی زیاد نیست اما چون بیم ریزش آوار، آسیب دیدگی و بروز حوادث بعدی وجود داشت این بیمارستانها تخلیه شدند و کار درمان و نجات مصدومان بیشتر در بیمارستان شهرهای اطراف به خصوص تبریز انجام شد
آمار کشته شدگان و مجروحان زمین لرزه شمال غرب کشور همچنان رو به فزونی است.

به گزارش خبرنگار عصرایران ، گروه های امداد که به مناطق زلزله زده در آذربایجان شرقی عزیمت کرده اند ، از خرابی های گسترده به ویژه در اهر و مدر مناطق روستایی خبر می دهند که باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنانمان شده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط مقامات رسمی ، تا لحظه مخابره این خبر ، کشته شدن 300 نفر تأیید شده است.کشته شدگان عمدتاً از شهرستان های اهر ، ورزقان و هریس هستند.

 همچنین تاکنون بیش از 2600مجروح شمارش شده اند. این افراد کسانی هستند که توسط مراکز رسمی مورد درمان قرار گرفته اند و در واقع ، تعداد مجروحان بیش از این است. از این تعداد ، مجروحانی کهاوضاع وخیم تری داشتند در بیمارستان های ارومیه ، خوی ، تبریز و اردبیل بستری شده اند و بقیه در مراکز درمانی مناطق حادثه دیده تحت درمان قرار گرفته اند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد